späť na obsah časopisu

Vycítiť skryté rezervy na trhu, rozhodnúť sa v správnom čase, pohotovo sa vedieť preorientovať. Týmito atribútmi si piešťanská spoločnosť NERO budovala dobré meno, získavala dôveru, úspešne sa presadila. Koniec – koncov jej referenčné stavby sú toho najlepším dôkazom. Po nežnej revolúcii Ing. Peter Pobjecký ako zamestnanec výskumného ústavu začal pociťovať potrebu nového uplatnenia. Napokon tip padol na výrobu neónových trubíc. Veľmi náročná vákuová výroba a umelecká práca sklárov dávali predpoklad, že veľká konkurencia v tejto oblasti na Slovensku nikdy nevznikne. Čas ukázal, že išlo o dobrý odhad. „NERO (Neónové reklamy a osvetlenie) bola jedinou neonárskou firmou , ktorá vznikla „na zelenej lúke“, hovorí Ing. Peter Pobjecký, riaditeľ spoločnosti a jeden z jej spoluzakladateľov a pokračuje: „Bez skúseností a googlu sme začali s vlastným výskumom a vývojom technológie. V roku 1991 sme doma v garáži vyrobili prvé zariadenie na výrobu trubíc.“ Vďaka úspešnej produkcii sa NERO dostal k naozaj originálnym zákazkám. Napríklad iluminácia výškovej budovy VÚB s cca 1,8 km trubíc patrila v tom čase k najväčším akciám tohto druhu v strednej Európe. Aj vďaka tomuto projektu spoločnosť získala dôveru aj u ďalších zvučných značiek – ALLIANZ SP, Tatrabanka, OC MAX, DAEWOO, SATUR, RENAULT.

Celý článok nájdete v septembrovom čísle…


Autor
Spracovala redakcia, foto: archív spoločnosti NERO
Digitalizované ukážky časopisov
E-shop eurostav
Archbooks
Active House Award, Velux